|
8.2. Specialiųjų poreikių vaikų raidos ir
ugdymo(si) ypatybės
Papildomam
skaitymui
Pedagogas, dirbdamas su
specialiųjų poreikių vaikais, turi bent minimaliai
pažinti vaikų raidos ir ugdymo(si) sutrikimus, nes
kiekviena negalės forma praktiniame darbe reikalauja tam tikro
specifiškumo. Būtina pažinti vaikų negalės
formas, norint išmokti jiems padėti, maksimaliai
išnaudojant jų turimus gebėjimus.
Pažinti
specialiųjų poreikių vaikus – tai kartu
pažinti skirtumus ir panašumus. 8.1.
poskyryje minėta, kad specialiųjų poreikių
vaikai tam tikra prasme yra kitokie, tačiau apskritai
specialiųjų poreikių vaikai turi visiems vaikams
bendrų, panašių bruožų.
Ypatingumų, arba
specialiųjų poreikių, įvairovė reikalauja
tam tikros klasifikacijos. Specialiojoje literatūroje šie
ypatingumai skirstomi įvairiai – medicininiu arba
pedagoginiu ir psichologiniu lygmenimis. Specialieji ugdymo metodai
taikomi, kai ugdytiniui būdingas bent vienas iš
šių sutrikimų: proto atsilikimas arba sutrikusi
intelekto raida, nesugebėjimas mokytis, elgesio sutrikimai
arba emociniai pažeidimai, komunikacijos sutrikimai, klausos,
regos pakenkimai, fizinis ir kitoks silpnumas, sunki ir
kompleksinė negalė. Šioje dalyje išsamiau
apžvelgsime minėtus sutrikimus, atskirai paminėdami
ir bendruosius bei muzikinio ugdymo bruožus.
Toliau: 8.2.1.
Mokymosi sutrikimai
| |