|
3.5.2. T. Morimoto prenatalinio muzikinio ugdymo programa
Dr. Yoshiharu Morimoto yra
laikomas prenetalinio ugdymo pradininku. 1989 metais Osakoje,
Japonijoje, jis įsteigė prenetalinio ugdymo centrą.
Per šešiolika metų pagal jo programą buvo
ugdoma daugiau nei 7000 būsimų kūdikių.
Pratybos pagal šią
programą vyksta antrą ir trečią
nėštumo trimestrą. Būsimieji tėvai jas
lanko kartu. Pradžioje yra surengiami intensyvūs
keturių valandų susitikimai. Jų metu tėvai
išmoksta pagrindinių technikų, kurias jie toliau
praktikuos patys viso nėštumo laikotarpiu. Pirmasis
tikslas yra rasti ryšį su vaisiumi, esančiu
įsčiose. Šiame procese vaisius per mamą suranda
ryšį su išoriniu pasauliu, bendraudamas su aplinka,
artimais žmonėmis, visuomene, Žeme, kosmosu.
Šią programą
sudaro šešios veiklos sritys:
Nors Y. Morimoto programoje ir
nebuvo kontrolinės grupės, kas neleidžia sudaryti
empirinių palyginimų su kitomis programomis,
apklausų ir pateiktų ataskaitų rezultatai yra labai
teigiami. Daugiau kaip 95 procentai mamų teigė, jog
programa buvo efektyvi ir pateisino jų lūkesčius.
Beveik 80 procentų mamų teigė, jog jų
vaikas buvo lengvai auklėjamas ir neproblemiškas dėl
jų geraširdiško charakterio. Taip pat
80 procentų mamų teigė, jog jų vaikai
neverkia naktimis ir yra mylimi ir gerbiami aplinkinių. Apie
40 procentų mamų teigė, kad gimdymas nebuvo
sudėtingas, bei daugelis mamų jautė teigiamą
emocinį ryšį su kūdikiu. Daugelis buvo laimingi
greitu vaikų augimu ir vystymusi. Taip pat mamos teigė,
jog jų vaikai yra draugiški ir nebijo bendrauti su
aplinkiniais žmonėmis. Tiksliai neapibrėžtas
tyrimas atskleidė, kad vaikai yra labai gabūs ir
socialūs. Y. Morimoto tiki, kad ankstyvas tarpusavio
ryšys su motina yra pagrindas vaiko asmenybei ir laimingam
gyvenimui.
Toliau: 3.5.3.
Kitų prenatalinio muzikinio ugdymo metodų
apžvalga
| |