3.5.2. T. Morimoto prenatalinio muzikinio ugdymo programa

Dr. Yoshiharu Morimoto yra laikomas prenetalinio ugdymo pradininku. 1989 metais Osakoje, Japonijoje, jis įsteigė prenetalinio ugdymo centrą. Per šešiolika metų pagal jo programą buvo ugdoma daugiau nei 7000 būsimų kūdikių.

Pratybos pagal šią programą vyksta antrą ir trečią nėštumo trimestrą. Būsimieji tėvai jas lanko kartu. Pradžioje yra surengiami intensyvūs keturių valandų susitikimai. Jų metu tėvai išmoksta pagrindinių technikų, kurias jie toliau praktikuos patys viso nėštumo laikotarpiu. Pirmasis tikslas yra rasti ryšį su vaisiumi, esančiu įsčiose. Šiame procese vaisius per mamą suranda ryšį su išoriniu pasauliu, bendraudamas su aplinka, artimais žmonėmis, visuomene, Žeme, kosmosu.

Šią programą sudaro šešios veiklos sritys: 

 

Nors Y. Morimoto programoje ir nebuvo kontrolinės grupės, kas neleidžia sudaryti empirinių palyginimų su kitomis programomis, apklausų ir pateiktų ataskaitų rezultatai yra labai teigiami. Daugiau kaip 95 procentai mamų teigė, jog programa buvo efektyvi ir pateisino jų lūkesčius. Beveik 80 procentų mamų teigė, jog jų vaikas buvo lengvai auklėjamas ir neproblemiškas dėl jų geraširdiško charakterio. Taip pat 80 procentų mamų teigė, jog jų vaikai neverkia naktimis ir yra mylimi ir gerbiami aplinkinių. Apie 40 procentų mamų teigė, kad gimdymas nebuvo sudėtingas, bei daugelis mamų jautė teigiamą emocinį ryšį su kūdikiu. Daugelis buvo laimingi greitu vaikų augimu ir vystymusi. Taip pat mamos teigė, jog jų vaikai yra draugiški ir nebijo bendrauti su aplinkiniais žmonėmis. Tiksliai neapibrėžtas tyrimas atskleidė, kad vaikai yra labai gabūs ir socialūs. Y. Morimoto tiki, kad ankstyvas tarpusavio ryšys su motina yra pagrindas vaiko asmenybei ir laimingam gyvenimui.

Toliau: 3.5.3. Kitų prenatalinio muzikinio ugdymo metodų apžvalga