|
[1] Pirmosios, primityvios
magiškojo „gydymo” formos buvo įvairūs
burtininkų užkeikimai, užkalbėjimai,
demonų ir dvasių iškvietimai. Jų ritmas buvo
spontaniškas ir stichiškas, tai darė nepaprastai
stiprią įtaką ir turėjo didelę galią.
Garsai, kuriuos burtininkas sukeldavo primityviu būdu, pvz.
atitinkamu ritmu, laipsniškai greitėjančiu ar
lėtėjančiu tempu lazdele užgaudamas
akmenį, tuščiavidurį rąstą, ligoniams
turėjo didžiulę įtaką: veikė jų
nuotaiką, emocijas ir elgesį. Ritmiškų
garsų efektą sustiprindavo burtininko dainavimas.
Dažniausiai burtininko dainuojami išraiškingi
žodžiai turėdavo šiek tiek kylančią
aukštyn ar besileidžiančią žemyn
melodiją. Dainavimo tempas būdavo lėtas arba,
atvirkščiai, greitas, priklausomai nuo to, kokią
nuotaiką norima sukelti ar dvasią iškviesti. Ritmas,
tempas, burtininko dainavimas skatino stichiškus judesius,
kurie vėliau tapo sudėtine magiškojo gydymo
apeigų dalimi. Primityviausi magiškojo gydymo būdai,
apimantys grojimą paprasčiausiais muzikos instrumentais,
dainavimą ir judesius, išsirutuliojo į atitinkamus
ritualus, kurie vėliau įvairėjo, stabilizavosi,
ėmė priklausyti nuo ligų ir sutrikimų
pobūdžio. Kiekvienas burtininkas, siedamas šokį
su daina, kūrė savo gydymo ritualus, kurie buvo laikomi
giliai paslaptyje.Gydymo ritualų formos pasikeitė
atsiradus naujiems muzikos instrumentams. Vaistų vartojimas
skambant muzikai kai kuriose gentyse buvo burtininko stiprumo ir
jėgos simbolis. Žmonės tikėjo, kad dainavimas
ir instrumentinė muzika (būgno ar
barškučių) yra efektyviausias ligų ir
žaizdų gydymo būdas.
| |