|
[2] Būtina prisiminti, kad
esant 65 decibelams mes pradedame reaguoti į muziką
nepriklausomai nuo mūsų etinių ar estetinių
įsitikinimų. Priežastis ta, kad tam tikrų
ritmų ir didelio garso kombinacija veikia tą
mūsų smegenų sritį, kuri atsakinga už
išorinės informacijos suvokimą ir mažina
jautrumo barjerą. Tai iš dalies paaiškina
nenormalų roko poveikį 6 – 7-ąjį
dešimtmetį, kai daugybė klausytojų pasiekdavo
būseną, analogišką pavartojus narkotikus.
Muzikos terapeutas G. G. Deker-Foigt pasakoja atvejį apie pas
jį apsilankiusį pacifistą. Pastarasis
susidomėjęs žiūrėjo vaizdo
įrašus ir klausėsi žymiausių Trečiojo
reicho laikų maršų. Filmo metu jis trepsėjo
kojomis ir spragsėjo pirštais. Žodžiu,
pacifistas suvokė muziką vegetatyviai, jam ta muzika buvo
priimtina. Šis pavyzdys aiškiai rodo, kad net jei tam
tikra muzika prieštarauja mūsų jausmams ar etikos
normoms, mes vis tiek nesąmoningai reaguosime į
energiją, kuri yra užkoduota toje muzikoje. Žinoma,
mes galime suvaldyti save padorumo ir sveiko proto ribose, sakydami
sau: „aš nenoriu trypti kojomis“. Tačiau toks
sprendimas reiškia, kad mes sąmoningai slopiname savo
jausmų protrūkį, atmesdami visas tas reakcijas,
kurios mums trukdo ar yra mums gėdingos, nepriimtinos. Ir tam
mes atiduodame kur kas daugiau energijos, nei paklustume kokiam
nors muzikiniam ritmui. Muzikos poveikis yra stipriausias, kai
skamba gyvas žmogaus balsas. Nesvarbu, ar tai vieno
dainininko, ar studentų festivalio dalyvių dainavimas,
atliekamos dainos veikia visus žmones absoliučiai
vienodai, nepriklausomai nuo teksto, jei, žinoma, muzika buvo
kuriama tam, kad įkvėptų, sužadintų
klausytojus. Todėl visos diktatūros, autoritariniai
režimai, gyvavę istorijoje, turi savo specialiai kurtas
dainas, maršus. Skleidžiant ideologiją visų
pirma pradedama dainuoti, muzika sustiprinant idėjas.
Maršai tampa puikia pagalbine priemone manipuliuoti, lygiai
kaip ir kiti garso dirgikliai. Tai yra tiesioginis
įsiveržimas į emocijų pasaulį.
| |