3. 3. Apibendrinimai

Vokietijoje,išsiskiriančioje turtingomis instrumentinės muzikos tradicijomis, XIX a. opera taip pat tapo svarbiu veiksniu tvirtinant tautinį identitetą, priešinantis itališkosios operos invazijai. Pirmosios romantinių siužetų operos pasižymėjo klasicistinei muzikai būdingomis raiškos priemonėmis (E. T. A. Hof­fman­nas, L. Spohras). C. M. von We­be­ris tapo tikruoju vo­kie­čių na­cio­na­li­nės ro­man­ti­nės ope­ros kū­rė­ju. Jos pa­grin­di­nės ypatybės – siu­že­tų ir mu­zi­kos liau­diš­ku­mas, psi­cho­lo­gi­nio pra­do su­stip­ri­ni­mas, re­a­laus ir fan­tas­ti­nio pa­sau­lio ­prie­ši­ni­mas, ry­šys su zingš­py­liu. Reformatoriškas operos raidos etapas susijęs su R. Wagnerio kūryba.

 1. Poskyrio klausimas žinioms pasitikrinti

 2. Poskyrio klausimas žinioms pasitikrinti

 3. Poskyrio klausimas žinioms pasitikrinti