Studijų vadovas

Studijų vadovą sudaro septynios dalys, padėsiančios nuotolinio mokymosi dalyviams išsamiai susipažinti su tęstinio kurso „Muzikos istorija“, skyriaus „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ ypatumais, keliamais reikalavimais ir tikėtinais rezultatais. Pirmoje studijų vadovo dalyje aprašoma kurso struktūra ir turinys; antroje – formuluojami mokymosi tikslai ir uždaviniai; trečioje – įvardijamos tikėtinos kompetencijos; ketvirtoje – aptariamos veiklos rūšys ir mokymosi metodai; penktoje – pateikiamos kurso užduotys; šeštoje – pristatoma vertinimo metodika; septintoje – supažindinama su dalykinės pagalbos besimokantiesiems būdais.

 

1. Kurso struktūra ir turinys

Nuotolinio mokymo kursui „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ skiriama du kreditai (=30 auditorinių ir 50 savarankiško darbo valandų). Mokomosios medžiagos komplektą sudaro:

1) studijų vadovas;

2) mokomoji medžiaga;

3) garso ir vaizdo įrašai (paskaitų tekstuose pateikiamos interaktyvios nuorodos į šiuos įrašus);

4) papildoma medžiaga (paskaitų tekstuose pateikiamos interaktyvios nuorodos į šiuos tekstus);

5) klausimai žinioms pasitikrinti ir atsakymai (kiekvieno poskyrio poskyryje);

6) literatūros sąrašas.

Kurso „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ mokomąją medžiagą sudaro:

·   devyni poskyriai; (be literatūros ir kt)

·   apibendrinimai (poskyrių ar poskyrių poskyrių ir viso skyriaus pabaigoje)

·   klausimai žinioms pasitikrinti ir atsakymai (kiekviename poskyryje);

·   tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos testai (ar visą kursą aprėpiantis testas ) bei atsakymai;

·   tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso pavyzdžių spėjimas (ar visą kursą aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimas) bei atsakymai;

·    muzikos kūrinių sąrašas;

·    literatūros sąrašas (rekomenduojamos, papildomos).

 

Kurso „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ aštuoni poskyriai skiriami romantizmo muzikai, nag­ri­nė­jama XIX a. ope­ros rai­da, ba­le­to specifika, epochos muzikinės kultūros, tautinių mokyklų ir kompozitorių stiliaus, vokalinių, iš dalies ir instrumentinių žanrų ypatumai. Poskyrių ar poskyrių poskyrių ir viso skyriaus pabaigoje pateikiamos apibendrinančios išvados. Medžiagą įsisavinti padeda klausimai įgytų žinių pasitikrinimui. Žinių patikrinimą sudaro tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos testai (ar visą kursą aprėpiantis testas ) bei tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso pavyzdžių spėjimas (ar visą kursą aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimas).

 

2. Kurso tikslai ir uždaviniai

Nuotolinio mokymo(si) kursas „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“siekia studijuojantiems parengiamuosiuose kursuose suteikti muzikos istorijos, jos epochų, stilių, žanrų raidos pagrindus. Svarbiausi kurso mokymosi tikslai:

·   įsisavinti pateikiamą paskaitų tekstų medžiagą ir žinotinų kūrinių sąrašą;

·   sugebėti skirti ir mokėti apibūdinti epochų ir kompozitorių stilius, juos skiriančias ir jungiančia ypatybes;

·   mokėti apibūdinti skirtingoms epochoms būdingus žanrus ir formas;

·   sugebėti atpažinti kūrinius ir jų autorius iš pateikiamo sąrašo.

 

Kurso mokymosi tikslų siekiamaįgyvendinant šiuos mokymo uždavinius:

·   atskleisti muzikos istorijos raidos ypatumus nuo antikos iki klasicizmo;

·   aptarti vokalinių ir instrumentinių žanrų raidą;

·   supažindinti su skiriamaisiais epochos, tautinių mokyklų bei kompozitorių stiliaus bruožais.

 

3. Tikėtinos kompetencijos

Nuotolinio mokymosi kursą „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ baigusieji turėtų įsisavinti bendras žinias apie Italijos, Vokietijos, Prancūzijos XIX a. muziką, romantizmo epochos muzikinei kultūrai būdingus ypatumus, įgyti muzikos istorijos pagrindus. Tikimasi, kad kurso dalyviai taip pat išmoks kūrybingai bendrauti elektroninėse diskusijose.

 

4. Veiklos rūšys ir mokymosi metodai

Išskiriamos šios besimokančiųjų veiklos rūšys:

  1. savarankiškas darbas (apie 50 val.);
  2. nuotolinė veikla (dalyvavimas elektroninėse diskusijose, savarankiškų užduočių pristatymas kitiems kurso dalyviams, testo užduočių atlikimas).

Įvardijami šie savarankiško darbo metodai:

  1. tekstinės medžiagos studijavimas ir informacijos įsisavinimas;
  2. darbas su vaizdo ir garso šaltiniais (klausymas, stebėjimas, analizavimas), papildomos literatūros studijavimas;
  3. informacijos (tekstinės, garso, vaizdo) paieška, internete, bibliotekose ir jos analizė;
  4. žinių apibendrinimas; savarankiškos užduoties rengimas.

 

5. Kurso užduotys

Kiekvienas nuotolinio kurso „Ro­man­tiz­mas. Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos rai­da XIX a.“ dalyvis mokymosi metu privalo atlikti savarankiškas užduotis – plačiau išskleisti kiekvieno poskyrio pradžioje išdėstytą anotaciją. Minimalūs reikalavimai – parengti vieno-keturių puslapių (vienas puslapis 1.800 ženklų be tarpų) apimties (atitinkamai poskyrio apimčiai) paskaitų turinį atspindintį tekstą ir pristatyti jį kitiems kurso dalyviams bei įsisavinti poskyriui priskirtiną žinotinų kūrinių sąrašą.

Klausimai žinioms pasitikrinti pateikiami kiekvieno poskyrio pabaigoje. Klausimai grindžiami paskaitų tekstu; jie padeda kurso dalyviams patiems įvertinti įgytas žinias, yra svarbūs mokymosi kokybei.

Įgytos žinios tikrinamos tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos testais, nesurinkusiems kaupiamojo balo – visą kursą aprėpiančiai bendrais testais. Testą sudaro 20 klausimų. Teigiamam testo įvertinimui gauti būtina pateikti bent dešimt teisingų atsakymų iš dvidešimties galimų (10/20). Tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso pavyzdžių spėjimą (ar visą kursą aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimą) sudaro po dešimt pavyzdžių. Teigiamam spėjimo įvertinimui gauti būtina pateikti bent penkis teisingus atsakymus.

 

6. Vertinimas

Kurso pabaigoje dalyvių įgytos kompetencijos vertinamos dešimties balų (10) sistema. Galutinį įvertinimą sudaro bendras pažymys, kuris sumuojamas iš keturių dalių:

  1. savarankiškos užduoties parengimas ir pristatymas elektroninėje diskusijoje (20 %);
  2. atsakymai į savikontrolės klausimus (20 %);
  3. tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos (ar visą kursą aprėpiančio) testų rezultatai (20 %);
  4. tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso pavyzdžių spėjimo (ar visą kursą aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimo) rezultatai (40 %);

 

Taigi, bendras pažymys (B) išvedamas pagal formulę B = SU (0, 2) + A (0, 2) + TR (0, 2) + GPS (0, 4), kur SU – savarankiška užduotis, A – atsakymai į savikontrolės klausimus, TR – testo rezultatai, GPS – garso pavyzdžių spėjimo rezultatai.

 

7. Pagalba besimokantiesiems

Kurso kuratorė teiks besimokantiesiems paramą elektroniniu paštu ir / ar bendrose elektroninėse diskusijose taip pat paskaitose-seminaruose, kurie vyks pagal su studentais suderintą planą.

Iš kurso klausytojų tikimasi aktyvaus dalyvavimo internetinėse diskusijose – čia galėsite rūpimus klausimus aptarti su kitais nuotolinio kurso dalyviais.

Virtualioje mokymosi aplinkoje esančiame paskaitų tekste rasite interaktyvias nuorodas, kurias spustelėję gausite papildomą informaciją (pvz. operų siužetai ir kt.), taip pat išklausysite garso ar garso ir vaizdo pavyzdžius.

Papildomos informacijos apie konkrečius kūrinius ieškoti adresu www.lvso.lt skiltyje „Mazoji klasikos enciklopedija“  http://www.lvso.lt/lt/?pid=465