3. Vokietija. XIX a. I pusė
E. T. A.
Hoffmanno (1776–1822)
„Undinė“ ir L.
Spohro (1784–1859)„Faustas“
– tai vokiečių
romantinės operos, tiksliau pirmosios
romantinių pasakinių siužetų operos,
nacionalinio operos
teatro pranašai.
C. M. von
Weberis (1786–1826) –
vokiečių
nacionalinės
romantinės operos
kūrėjas. Jos pagrindiniai
bruožai – siužetų ir
muzikos liaudiškumas,
psichologinio prado
sustiprinimas. Muzikos
dramaturgijos pagrindas –
realaus ir fantastinio
pasaulio supriešinimas,
ryšys su zingšpyliu. Jo
instrumentinės muzikos
įtaka operoms. „Laisvasis
šaulys“ – buitinė
opera-pasaka. Operos formų
traktuotė (arija-scena).
Orkestro partijos svarba. Opera
„Euriantė“,
herojinis viduramžių
siužeto pobūdis.
„Oberonas“. Operų
uvertiūros – romantinio
programinio simfonizmo
pavyzdžiai.
|