1. 3. G. Donizetti

Ga­e­ta­no Do­ni­zet­ti (1797–1848) – 74 ope­rų au­to­rius. Jo kū­ry­ba bu­vo ypač po­pu­lia­ri, nes pa­si­žy­mė­jo „leng­va“ me­lo­di­ka, su­pran­ta­ma, grakš­čia mu­zi­kos kal­ba, vo­ka­li­niu vir­tuo­ziš­ku­mu. Žy­miau­sios ope­ros – me­lod­ra­ma­tiš­ka „Liu­či­ja di La­mer­mur“ (1835), su­kur­ta di­džio­sios p­ran­cū­zų ope­ros sti­liu­mi, „Fa­vo­ri­tė“ (1840), ope­ra buf­fa „Don Pas­ku­a­lė“ (1843), ko­miš­ka pran­cū­zų ope­ra „Pul­ko duk­tė“ (1840). Ži­no­mos Do­ni­zet­ti ope­ros „Mei­lės elik­sy­ras“ (1832), „Luk­re­ci­ja Bor­dži­ja“ (1830), „Ma­ri­ja Stiu­art“ (1834). Metropoltan opera 2011-2012 m. sezoną atidarė Donizetti opera „Ana Bolein“ (1830).

Do­ni­zet­ti ge­rai val­dė įvai­rius na­cio­na­li­nius sti­lius ir žan­rus. Kū­ry­ba įvai­ri, bet ir sti­lis­tiš­kai mar­ga. Pa­ty­ręs Ros­si­ni, Bel­li­ni įta­ką, jis su­stip­ri­no te­at­ri­nius Ros­si­ni kū­ry­bos bruo­žus, me­lod­ra­ma­ti­nį Bel­li­ni ope­ros cha­rak­te­rį. Do­ni­zet­ti ne­re­tai pik­tnau­džiau­da­vo vir­tuo­zi­nė­mis įman­try­bė­mis, ta­čiau jo ope­ros pa­si­žy­mi vo­ka­li­nės me­lo­di­kos įvai­ro­ve, yra sce­niš­kos. Kom­po­zi­to­rius su­kū­rė ryš­kius pa­grin­di­nių vei­kė­jų pa­veiks­lus, meist­riš­kai val­dė an­sam­blius.

 G. Donizetti

1. op. Liučija di Lamermur Liučijos kavatina iš I v. (M. Caballe)

2. Liučijos arija iš III v. (M. Caballe)

3. Edgaro rečitatyvas iš III v. (J. Carreras)

4. Edgaro arija iš III v. (J. Carreras)

5. op. Don Paskualė Ernesto barkarolė iš III v. (L. Pavarotti)

6.  Mei­lės elik­sy­ras Nemorino romansas Una furtiva lagrima iš II v.

  Bellini Somnambula, Aminos arija iš I v. (A. Netrebko) 

 2. Poskyrio klausimas žinioms pasitikrinti