|
2. 3. 1. Apibendrinimai
Puccini savo
kūryboje tęsė Verdi
tradicijas, bet jo
kūryboje
atsispindėjo ir Europos
muzikos raida –
simfonizuotos Wagnerio
formos su išplėtotais
leitmotyvais, nauji derminiai
ir harmoniniai atradimai,
paskutiniame etape –
aštrios ekspresyvios
harmonijos, naujoviškos
orkestruotės priemonės.
Visoje Puccini kūrybos
raidoje nekito: 1) potraukis
prie glaustos, veiksmingos,
jaudinamos ir patrauklios
dramaturgijos, įgimtas
teatro jausmas; 2) dėmesys
atnaujintai formai,
susidedančiai iš
ištisinių,
simfoniškai
išplėtotų scenų,
kuriose vyrauja ne orkestras, o
plastiški, melodiškai
ryškūs ariozo ar ansambliai. Nors
orkestro vaidmuo reikšmingas,
išlieka vokalistų
(tiksliau, dainuojančių
aktorių) hegemonija,
kuri sujungia pakilią
kantileną su dramatine ar
buitine deklamacija; 3)
buitiški realistiški
siužetai, kuriuose
dėmesys skiriamas
„mažajam žmogui“.
2. Poskyrio klausimas žinioms
pasitikrinti
| |