Studijų vadovas
Studijų vadovą sudaro
septynios dalys, padėsiančios nuotolinio mokymosi
dalyviams išsamiai susipažinti su tęstinio kurso
„Muzikos istorija“, skyriaus
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“ ypatumais, keliamais reikalavimais ir tikėtinais
rezultatais. Pirmoje studijų vadovo dalyje aprašoma kurso
struktūra ir turinys; antroje – formuluojami mokymosi
tikslai ir uždaviniai; trečioje – įvardijamos
tikėtinos kompetencijos; ketvirtoje – aptariamos veiklos
rūšys ir mokymosi metodai; penktoje – pateikiamos
kurso užduotys; šeštoje – pristatoma vertinimo
metodika; septintoje – supažindinama su dalykinės
pagalbos besimokantiesiems būdais.
1. Kurso struktūra ir
turinys
Nuotolinio mokymo kursui
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“ skiriama du kreditai (=30 auditorinių ir 50
savarankiško darbo valandų). Mokomosios medžiagos
komplektą sudaro:
1) studijų vadovas;
2) mokomoji medžiaga;
3) garso ir vaizdo įrašai
(paskaitų tekstuose pateikiamos interaktyvios nuorodos į
šiuos įrašus);
4) papildoma medžiaga (paskaitų
tekstuose pateikiamos interaktyvios nuorodos į šiuos
tekstus);
5) klausimai žinioms pasitikrinti ir
atsakymai (kiekvieno poskyrio poskyryje);
6) literatūros sąrašas.
Kurso „Romantizmas.
Sceninės ir vokalinės bei instrumentinės muzikos
raida XIX a.“ mokomąją medžiagą
sudaro:
· devyni
poskyriai; (be literatūros ir kt)
· apibendrinimai
(poskyrių ar poskyrių poskyrių ir viso skyriaus
pabaigoje)
· klausimai žinioms
pasitikrinti ir atsakymai (kiekviename poskyryje);
· tarpinės (kaupiamasis
balas) ir baigiamosios sesijos testai (ar visą kursą
aprėpiantis testas ) bei atsakymai;
· tarpinės (kaupiamasis
balas) ir baigiamosios sesijos garso pavyzdžių
spėjimas (ar visą kursą aprėpiantis garso
pavyzdžių spėjimas) bei atsakymai;
· muzikos
kūrinių sąrašas;
· literatūros
sąrašas (rekomenduojamos, papildomos).
Kurso
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“ aštuoni poskyriai skiriami romantizmo muzikai,
nagrinėjama XIX a. operos raida,
baleto specifika, epochos muzikinės kultūros,
tautinių mokyklų ir kompozitorių stiliaus,
vokalinių, iš dalies ir instrumentinių
žanrų ypatumai. Poskyrių ar poskyrių
poskyrių ir viso skyriaus pabaigoje pateikiamos
apibendrinančios išvados. Medžiagą
įsisavinti padeda klausimai įgytų žinių
pasitikrinimui. Žinių patikrinimą sudaro
tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos testai
(ar visą kursą aprėpiantis testas ) bei
tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso
pavyzdžių spėjimas (ar visą kursą
aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimas).
2. Kurso tikslai ir
uždaviniai
Nuotolinio mokymo(si) kursas
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“siekia studijuojantiems parengiamuosiuose kursuose
suteikti muzikos istorijos, jos epochų, stilių,
žanrų raidos pagrindus. Svarbiausi kurso mokymosi
tikslai:
· įsisavinti
pateikiamą paskaitų tekstų medžiagą ir
žinotinų kūrinių sąrašą;
· sugebėti skirti ir
mokėti apibūdinti epochų ir kompozitorių
stilius, juos skiriančias ir jungiančia ypatybes;
· mokėti
apibūdinti skirtingoms epochoms būdingus žanrus ir
formas;
· sugebėti
atpažinti kūrinius ir jų autorius iš pateikiamo
sąrašo.
Kurso mokymosi tikslų
siekiamaįgyvendinant šiuos mokymo
uždavinius:
· atskleisti muzikos
istorijos raidos ypatumus nuo antikos iki klasicizmo;
· aptarti
vokalinių ir instrumentinių žanrų
raidą;
· supažindinti su
skiriamaisiais epochos, tautinių mokyklų bei
kompozitorių stiliaus bruožais.
3. Tikėtinos
kompetencijos
Nuotolinio mokymosi kursą
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“ baigusieji turėtų įsisavinti bendras
žinias apie Italijos, Vokietijos, Prancūzijos XIX a.
muziką, romantizmo epochos muzikinei kultūrai
būdingus ypatumus, įgyti muzikos istorijos pagrindus.
Tikimasi, kad kurso dalyviai taip pat išmoks kūrybingai
bendrauti elektroninėse diskusijose.
4. Veiklos rūšys ir mokymosi
metodai
Išskiriamos šios
besimokančiųjų veiklos rūšys:
- savarankiškas darbas (apie 50 val.);
- nuotolinė veikla (dalyvavimas elektroninėse
diskusijose, savarankiškų užduočių
pristatymas kitiems kurso dalyviams, testo užduočių
atlikimas).
Įvardijami šie savarankiško darbo
metodai:
- tekstinės medžiagos studijavimas ir informacijos
įsisavinimas;
- darbas su vaizdo ir garso šaltiniais (klausymas,
stebėjimas, analizavimas), papildomos literatūros
studijavimas;
- informacijos (tekstinės, garso, vaizdo) paieška,
internete, bibliotekose ir jos analizė;
- žinių apibendrinimas; savarankiškos
užduoties rengimas.
5. Kurso užduotys
Kiekvienas nuotolinio kurso
„Romantizmas. Sceninės ir
vokalinės bei instrumentinės muzikos raida XIX
a.“ dalyvis mokymosi metu privalo atlikti savarankiškas
užduotis – plačiau išskleisti kiekvieno
poskyrio pradžioje išdėstytą anotaciją.
Minimalūs reikalavimai – parengti vieno-keturių
puslapių (vienas puslapis 1.800 ženklų be
tarpų) apimties (atitinkamai poskyrio apimčiai)
paskaitų turinį atspindintį tekstą ir
pristatyti jį kitiems kurso dalyviams bei įsisavinti
poskyriui priskirtiną žinotinų kūrinių
sąrašą.
Klausimai žinioms
pasitikrinti pateikiami kiekvieno poskyrio pabaigoje.
Klausimai grindžiami paskaitų tekstu; jie padeda kurso
dalyviams patiems įvertinti įgytas žinias, yra
svarbūs mokymosi kokybei.
Įgytos žinios
tikrinamos tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios
sesijos testais, nesurinkusiems kaupiamojo balo – visą
kursą aprėpiančiai bendrais testais. Testą
sudaro 20 klausimų. Teigiamam testo įvertinimui gauti
būtina pateikti bent dešimt teisingų atsakymų
iš dvidešimties galimų (10/20). Tarpinės
(kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso
pavyzdžių spėjimą (ar visą kursą
aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimą)
sudaro po dešimt pavyzdžių. Teigiamam spėjimo
įvertinimui gauti būtina pateikti bent penkis teisingus
atsakymus.
6. Vertinimas
Kurso pabaigoje dalyvių
įgytos kompetencijos vertinamos dešimties balų (10)
sistema. Galutinį įvertinimą sudaro bendras
pažymys, kuris sumuojamas iš keturių dalių:
- savarankiškos užduoties parengimas ir pristatymas
elektroninėje diskusijoje (20 %);
- atsakymai į savikontrolės klausimus (20 %);
- tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos (ar
visą kursą aprėpiančio) testų rezultatai
(20 %);
- tarpinės (kaupiamasis balas) ir baigiamosios sesijos garso
pavyzdžių spėjimo (ar visą kursą
aprėpiantis garso pavyzdžių spėjimo) rezultatai
(40 %);
Taigi, bendras pažymys (B)
išvedamas pagal formulę B = SU (0, 2) + A (0, 2) + TR (0,
2) + GPS (0, 4), kur SU – savarankiška užduotis, A
– atsakymai į savikontrolės klausimus, TR –
testo rezultatai, GPS – garso pavyzdžių
spėjimo rezultatai.
7. Pagalba besimokantiesiems
Kurso kuratorė teiks
besimokantiesiems paramą elektroniniu paštu ir / ar
bendrose elektroninėse diskusijose taip pat
paskaitose-seminaruose, kurie vyks pagal su studentais
suderintą planą.
Iš kurso klausytojų
tikimasi aktyvaus dalyvavimo internetinėse diskusijose –
čia galėsite rūpimus klausimus aptarti su kitais
nuotolinio kurso dalyviais.
Virtualioje mokymosi aplinkoje
esančiame paskaitų tekste rasite interaktyvias nuorodas,
kurias spustelėję gausite papildomą informaciją
(pvz. operų siužetai ir kt.), taip pat išklausysite
garso ar garso ir vaizdo pavyzdžius.
Papildomos informacijos apie
konkrečius kūrinius ieškoti adresu www.lvso.lt skiltyje
„Mazoji klasikos enciklopedija“ http://www.lvso.lt/lt/?pid=465
|