|
5. 3. F. Auberas
Fran
ç ois Auberas
(1782–1871) pagarsėjo taip pat
komiškomis operomis.
Palyginti su elegišku
Boieldieu, Aubero operos
išsiskyrė sąmoju,
aštrumu („Fra Diavolo“,
„Juodasis domino“,
„Bronzinis žirgas“).
Istorinį vaidmenį
atliko 1828 m. pastatyta opera
„Nebylė iš
Portiči“. Čia
kompozitorius įtvirtino
pagrindinius prancūzų
herojinės operos
dramaturgijos principus,
kurie turėjo įtakos ir
Rossini „Vilhelmui
Teliui“ (1829), ir Meyerbeero
„Hugenotams“ (1836). Šios operos
vadinamos didžiosiomis.
„Nebylės
iš Portičio“ siužetas
pasakoja apie Neapolio
žvejų sukilimą prieš
svetimtaučius. Paprasti
herojai suteikė
kūriniui realizmo, siužeto
veiksmingumas operą
priartino prie dramos.
Pačioje muzikoje
atsirado liaudiškų
buitinių elementų.
Veikėjos jausmus
komentuojantys
simfoniniai epizodai
išplėtoti,
išraiškingi.
Pagrindinė operos
veikėja yra nebylė. Jos
vaidmenį (daugiausia mimikos
priemonėmis) atliko
žymi balerina M. Taglioni.
Muzikai būdingas didelis
emocingumas, kuris skyrėsi
ir nuo didžiosios operos
iškilmingumo, ir nuo
komiškų žanrų
„lengvumo“. Liaudies
sukilimo tema, masinių
scenų realizmas vedė į
naują operos kelią, tačiau
išliko romantinė
pagrindinės herojės
traktuotė.
2. Poskyrio klausimas žinioms
pasitikrinti
| |